Kıskançlık Nasıl Yenilir

Kıskançlık Nasıl Yenilir Günümüz ilişkilerinde sıklıkla karşılaştığımız kıskançlık, sanıldığı kadar masum değil. Kıskançlığın fazlasının, ilişkilerde bunaltıcı ve hatta yıkıcı olduğu görülebiliyor. Kıskançlık Nasıl Yenilir Herkes az da olsa kıskançlık duygusunu içinde barındırır fakat bu duygu yoğun bir şekilde yaşandığında, kişi hem kendisine hem de partnerine zarar verebilir. Kıskanç insanlar karşısındakinin hayatına müdahale ederek onların özgürlüğünü kısıtlarlar ve mutsuz bir ilişki meydana getirirler. Şimdi hazırsanız Kıskançlık Nasıl Yenilir isimli konumuza başlayalım

Kıskançlık Duygusu Nasıl Yenilir – Aşırı Kıskançlık Nasıl Yenilir

 

Kıskançlık Nasıl Ortaya Çıkar? 

Kıskançlığın altında yatan temel sebebin öz güven eksikliği olduğunu söyleyebilmemiz mümkün. Bununla birlikte, kaybetme korkusu, sadakatsizlik, güvensizlik, paylaşamama duygusu gibi sebepler bulunmaktadır. Kişinin kendine olan güveni arttıkça kıskançlık da o oranda azalır. İşte bu duygunun üstesinden gelmeye yardımcı olacak bazı çözümler:

Kıskançlık Duygusu Nasıl Yenilir - Aşırı Kıskançlık Nasıl Yenilir

 

1. Sorunu Dile Getirin

Eğer sizi rahatsız eden, herhangi bir kişi veya herhangi bir konuysa bu aşamada yapılabilecek en doğru hamle iletişim kurmaktır. Karşı taraf bu durumu fark etmemiş ya da davranışlarınıza anlam veremiyor olabilir. Kıskanmanızın asıl sebebinin partneriniz olduğuna karar verdikten sonra Onunla çözüm amaçlı konuşmak işe yarayacak bir yöntemdir.

2. Kendinize Güvenin

Bir ilişkinin yapıtaşı olan güven, eksik olduğunda o ilişkinin yürümesi bir hayli zorlanır. Kendine güvenmemek sadece bireyin kendisine zarar vermez. Karşı tarafı şüpheleriyle boğar ve ona olan güvenini de kaybettirir. Bu durumda zayıf noktalarınızı tespit edip onların üstüne gitmeniz gerekecektir. [ Özgüveninizi Artırın ]

3. Kendinize Vakit Ayırın

Hayatınızdaki tek odak noktanız içinde bulunduğunuz ilişki olduğu takdirde başka bir şey düşünemez hale gelirsiniz. Kendi uğraşlarınızı hiçe sayıp sadece o kişiye odaklanırsanız ve şüpheleneceğiniz bir hareket bulmanız kaçınılmaz olacaktır. Sizi mutlu eden, kendinizi iyi hissedeceğiniz farklı aktiviteler bulun ve kendinize daha çok zaman ayırın.

4. Yaralarınızı Sarın

Geçmişten gelen kırgınlıklarınız sizi kıskançlığa sürüklüyor olabilir. Yeni bir ilişkiye başlarken geçmişe ait kötü durumları bir kenara bırakmak gerekmektedir. Daha önceden size bir şekilde zarar veren, güveninizi kıran insanlar geride kaldı. Onları bugüne taşıyarak yapacağınız tek şey bugünü mahvetmek olacaktır. Geçmişinizin hayatınızdaki yeni başlangıçları etkilemesine izin vermeyin.

5. Savunmasız Kalın

Öncelikle sakin olun. Hemen harekete geçmek size hiçbir şey kazandırmayacak hatta öfkeyle kalkıp zararla oturmanıza sebep olacaktır. Kıskançlığın ne kadar yoğun olduğuna bakılmaksızın kişinin kendisini dizginlemesi gerekir. Bu duyguyu kabul edin ve üstesinden gelmeye bakın. Aksi takdirde eyleme geçtiğiniz zaman, farkında olmadan karşı tarafın duygularını azaltabilir, onu kendinizden uzaklaştırabilirsiniz. Bu da birlikte olduğunuz ilişkiye zarar vermenizle sonuçlanır.

6. Zaman Ver

Kendinize bu duygu durumunu değerlendirmek için bir zaman tanıyın. Kıskançlık zamanla azalabilecek bir duygudur. Bugün hissettiklerinizin aynısını öbür gün hissedemezsiniz. Kıskandığınızı anladığınız anda bunu azaltmak için bir düşünme süresi verin kendinize. Böylelikle siz de bunun başa çıkılabilir bir duygu olduğunu göreceksiniz. [ Etkin Zaman Yönetimi Nasıl Yapılır? ]

kiskanclik-nasil-yenilir-2.jpg