Ayrılık Sendromu Nasıl Atlatılabilir ?

ikra

Yönetici
Katılım
12 Eyl 2019
Mesajlar
446
Tepkime puanı
456
Ayrılık Sendromu Nasıl Atlatılabilir?


Ayrılık Sendromu Nasıl Atlatılabilir?

Ayrılık sendromunu atlatmak, oldukça sancılı olabilmektedir. Özellikle biten bir ilişkinin ardından boşlukta kalmama düşüncesi ile ayrılık sendromu yaşanan günlerde yeni bir ilişkiye başlamak veya sigara ve alkol tüketimini arttırmak gibi hatalar kişinin bu süreçte çok daha fazla yorulmasına neden olabilmektedir. Bu süreci yara almadan atlatmak ve sağlıklı bir şekilde yürütebilmek için dikkat etmeniz gereken noktaları sizin için derledik.

Acılarınızı Bastırmayın


Acılarınızı Bastırmayın

Acıyı bastırmamak,
ayrıldıktan sonraki ilk süreçte en önemli adımlardan birisidir. Ayrılık, ayrılık acısını da beraberinde getirmektedir. Bu dönemde üzülmeniz ve ağlamak istemeniz gayet normaldir. Kendinizi tutmak yerine ağlayabilmelisiniz. Hislerinizi bir kağıda dökmek ve daha sonra kağıdı yok etmek de duygularınızı bastırmamak ve rahatlamak için etkili bir yöntemdir. Unutmayın ki, ayrılığa alışmak ve kabullenmek için öncelikle duygularınızı içinize atmamanız gerekmektedir. Arkadaşlarınızdan ayrıldığınızı saklamamak, fotoğraflarınızı silmek gibi adımlar küçük fakat etkili adımlar olacaktır.

Cumartesi Etkisine Karşı Hazırlıklı Olun

Cumartesi etkisinden korunmak, bu dönemde dikkat etmeniz gereken hususlardan birisidir. Herkesin sosyalleştiği cumartesi günleri veya sevgililer için önem taşıyan özel günler, bu dönemde yalnızlık hissinizin artmasına neden olacaktır. Arkadaşlarınızla bu günler için plan yapmak, yalnız olmadığınızın farkına varmanız için önemlidir.

Aileniz ve Arkadaşlarınızla Zaman Geçirin


Aileniz ve Arkadaşlarınızla Zaman Geçirin

Sevdiklerinizle vakit geçirmek,
ayrılık sürecini kolay bir şekilde atlatabilmeniz için önemlidir. Ayrılık sendromu yaşanılan dönemde, duygularınızı ifade etme ihtiyacınız artacaktır. Kendinizi yalnız hissetmekse süreci çok daha zor atlatmanıza sebep olacaktır. Bu dönemde kendinize ilişkiniz olmadan da var olduğunuzu ve sevdiğiniz insanlarla keyifli vakitler geçirdiğinizi hatırlatmanız gerekebilmektedir. Ailenize ve arkadaşlarınıza daha çok zaman ayırmak, bu gerçeği hatırlamanıza yardımcı olacaktır.

Kendinizle Rekabet Etmekten Kaçının


Kendinizle Rekabet Etmekten Kaçının

Kendinizle rekabet etmemek, bu dönemde dikkat etmeniz gereken bir diğer noktadır. Pek çok insan ayrılık sürecinde kendini yargılamaya ve acımasızca eleştirmeye yatkındır. Aldatıldığınız için kendinizde bir sebep aramak veya ilişkiyi bitiren özelliklerinizi araştırmak yerine kendinizi kabul etmeniz ve ne kadar özel bir insan olduğunuzu hatırlamanız önemlidir. Bu dönemde öz saygınızı ve öz güveninizi korumaya özen göstermeli ve sağlıklı bir ilişkiye layık olduğunuzu hatırlamalısınız.

Hazır Hissetmiyorsanız Arkadaş Kalmayın

Hazır hissetmeden arkadaş kalmak,
ayrılık acısı yaşadığınız dönemin çok daha uzun sürmesiyle sonuçlanabilmektedir. İlişkiyi sürdürememiş olsanız da, karşınızdaki kişiyi dostça sevip saymaya devam ediyor olabilirsiniz. Ancak ilişki bittikten hemen sonraki dönem, bu konuda objektif karar almanız için doğru bir dönem değildir. Çünkü ilişkinizin bitmesi her zaman duygu yoğunluğunuzun azaldığı anlamına gelmemektedir. Bu noktada öncelikle objektif bir düşünceye sahip olabilmek için kendinize zaman ayırmalısınız. Bu sürecin sonunda halen arkadaş kalmak istiyorsanız kararınızı gerçekleştirebilirsiniz.



Kararlı Olun ve Hayatınıza Devam Edin

Hayata devam etmek, ayrılıklar sonrası kaçınılmaz bir durumdur. Unutmayın ki tek bir hayatınız var ve ilerlemeye devam ediyor. İlişkinizin istediğiniz şekilde gitmemiş olması, hayatınızın o noktasında takılı kalmanız anlamına gelmemelidir. Ayrılık sürecinden sonra yalnızlık hissi, kendinizi yargılama gibi problemler nedeniyle ikinci bir şans vermek isteyebilirsiniz. Bu durumda neden ilişkinizin bittiğini hatırlamanız gerekmektedir. Gerekirse telefon numarasını silmek veya sosyal medya hesaplarından kaldırmak gibi yöntemleri izleyerek kararlılığınızı koruyabilirsiniz.

Duygusal Nedenlerle Sağlıksız Beslenmeyin


Duygusal Nedenlerle Sağlıksız Beslenmeyin

Sağlıksız beslenmemek,
bu dönemde kendiniz için yapacağınız en iyi şeydir. Ayrılık sonrası boşluğunu fazla beslenerek veya sigara- alkol tüketimini arttırarak doldurmaya çalışmak, fazla kilo ve sağlıksız bir vücut olarak geri dönecektir. Bu nedenle sağlıklı beslenmeli ve kendinizi başka şeylerle meşgul ederek ayrılık sendromu sürecini atlatmaya çalışmalısınız. Ayrılık sendromunu atlattığınızda verdiğiniz bu sağlıklı karar için kendinizi takdir edeceksiniz.

Kaynak: https://www.sevgiforum.com/konular/ayrilik-sendromu-nasil-atlatilabilir.313/
 


Owl

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Farklı şeylere yönelmek,kendi iç sesimizden kaçmamız gerekiyor böyle durumlarda.Bazen kendimizi dinlemek bize zarar verebiliyor.
 

Üst