Diken ağacı meyve vermez

Editör

Editör
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
302
Tepkime puanı
51
Diken ağacı meyve vermez



Allah yapmakta olduğunuz amellerinizin kendisi için mi, yoksa riyâ için mi olduğunu görür. O’na hiçbir şey gizli kalmaz. Âyetin özellikle Allah’ın bizim yaptıklarımızdan haberdar olduğunu belirtmesi bizleri riyâ ve benzeri kötü hâllerden sakındırmakta ihlâslı ve samîmî olmaya teşvîk etmektedir. Akıllı kimseye gereken Allah’a ihlâs üzere kulluk etmek ve gizli şirk dediğimiz görünmez tâğutlardan uzak durmaktır. Çünkü kurtuluş ancak ihlas ile mümkündür. Sa’dî der ki:

Eğer öğüt ve nasihat dinlersen, denilmiş ki:

Diken eken kimse, hasad zamanı akça biçemez.

Diken ekiminden çiçek ve nebat elde etmek mümkün değildir. Diken ağacı meyve de vermez. Suyu ancak su dolu bardaktan içebilirsin. Allah sizi ve bizi amellerimizin boşa gitmesinden ve itikâdımızın bozulmasından emîn eylesin! Âmin!

Hâlis amel, hiçbir kimsenin övgüsünü beklemeksizin Allah için yapılan ameldir. İhlâs ile yapılan amel ruh üflenmiş cesede benzer ve sevâbı kat kat fazladır.

Hz. Ali (r.a.)’den Peygamber Efendimiz (s.a.)’in şöyle buyurduğu rivâyet olunmuştur: “Sadaka sahibinin elinden çıkınca, sâilin eline varmadan önce beş şey söyler: Az idim beni çoğalttın, küçüktüm beni büyüttün, düşmandım beni kendine dost ettin, fani idim baki yaptın. Daha önce sen beni korur iken şimdi ben seni koruyucun oldum.” (İbn Kesîr, Tefsir, III, 224)

Mekhûl Şâmî’den şöyle dediği nakledilmiştir: “Mü’min bir sadaka verince Allah ondan razı olur. Cehennem: Ya Rabbi! Bana müsâade et, sana şükür secdesi yapayım. Çünkü ümmet-i Muhammed ’den bir kişi daha azâbımdan âzâd oldu. Ben Muhammed (a.s.) ümmetinden olan birine azâb etmekten hayâ ederim. Bana sâdece sana itâat etmek düşer”, diye nidâ eder.

(Ruhu’l-Beyan c. 3. s. 541-542)
 


Katılım
12 Haz 2020
Mesajlar
25
Tepkime puanı
17
Yaptığınız bu önemli hatırlatmalardan dolayı teşekkür ederim. Riyâ, büyük bir kalp hastalığıdır ve tedavi edilmezse kişinin manevi ölümüne sebep olur. Başkalarının takdirini, teveccühünü, iltifatlarını kazanmak için amel etmenin kıymeti yoktur. Her ibadete, şartlarına uygun yapılırsa ve ihlaslı olursa sevap verilir.
 
Üst