Doğru Nefes ile İçsel Huzur

Katılım
19 Eyl 2019
Mesajlar
12
Tepkime puanı
8
Doğru Nefes ile İçsel Huzur

Günümüzde süre gelen aktif iş ve sosyal hayat zaman zaman hayat odağımızı kaybetmemize ve buna bağlı olarak stres, kaygı, anksiyete bozukluğu gibi bazen kendimizin bile farkına varmakta zorlandığı psikolojik sorunlara yol açmaktadır. Bu sorunlarla karşılaşan bireyler çoğunlukla iş ve özel hayatın düzensiz gitmesi, hayat amacından kopukluk, tükenmişlik sendromu gibi sonuçlarla yüzleştiğinde yeniden içsel huzurun sağlanması için profesyonel destek almak durumunda kalmaktadır. Bu aşamada içsel huzurun yeniden elde edilmesi önceden yapılacak müdahalelere oranla çok daha zor olduğundan iç dengemizi ve huzurumuzu stabil tutmak için bazı çalışmalar yaparak günün stresinden uzaklaşıp, mutluluğu elimizde tutabiliriz.

Uzmanların araştırmalarına göre kaygı ve stres durumlarında bedenimizde oluşan birincil değişim nefes alış hızımızdır. Kendinizi stresli olduğunuz bir anda dışardan izleme imkanınız olsaydı nefes alış hızınızda ki değişimi doğrudan fark edebilirdiniz. Olayın içinde olduğunuzda ise bunu fark etme imkanınız olmadığı için stresli ruh hali devamlılık göstermektedir. Huzursuzluk sendromu bu stres anının sürekli hale gelmesinden ötürü yaşanan kaygılı ruh halidir.

Her şey iyi olacak mı ?

Başladığım bu iş /olay ya kötü sonuçlanırsa.

Şimdi bir terslik çıkacak.


Gibi sorular ile yüz yüzeyseniz bu kaygılı ruh hali sizin de hayatınızın etkiliyor demektir.

Nefes alışımızın bu stres anlarında hızlanmasından yola çıkarak aslında nefesimizi düzenli hale getirdiğimizde de stresin yarattığı ruh halinin gerilediği gözlemlenmektedir.

İşte bu sebeple nefes terapisi sayesinden günlük yaşam koşturması sırasında kaybettiğiniz mutluluğu yeniden kazanmanız ve stresli ruh halinizi huzurlu bir ruh haline döndürmeniz mümkün. Doğru bir nefes terapisinin başlangıcı nefes alış sırasında odaklanmaktan geçer. Havanın burnunuzdan çıkışı ve burnunuza yeniden girişini hissetmeye çalışarak odak noktanızı belirleyebilirsiniz. Çalışmalara ilk başladığınızda aklınız sürekli bir başka konulara takılı kacağından nefese odaklanmanız zor olacaktır. Ancak nefesinizi izlemeyi sürdürürseniz ve bunu strese kapıldığınız anlarda tekrar ederseniz bir süre sonra daha stressiz, huzurlu ve dengeli bir ruh halini elde ettiğinizi göreceksiniz. Mutluluğunuzun anahtarı doğru nefes alım yöntemleri ile ruhsal dengenizi kaybetmemenizde gizli.

Kaynak: https://www.sevgiforum.com/konular/dogru-nefes-ile-icsel-huzur.175/

 
Üst