İçsel Rahatlık İçin İpuçları ve Öneriler

Zeynep

Editör
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
135
Tepkime puanı
58
İçsel Rahatlık İçin İpuçları ve Öneriler


İçsel Rahatlık İçin İpuçları ve Öneriler

İç Huzuru Nedir?
İç huzuru, endişe, korku veya stres olmadan zihinsel ve duygusal bir sakinlik halidir. Bu durumda zihin sessizdir ve bir mutluluk ve özgürlük duygusu yaşarsınız.

Böyle huzurlu anlar o kadar nadir değildir. Onları geçmişte, bazı faaliyetle meşgul olduğunuz zamanlarda deneyimlediniz. İşte birkaç örnek:

  • Eğlenceli bir film veya TV programı izlemek.
  • Sevdiğiniz birinin yanında olmak.
  • Kitap okumaya alışmak.
  • Kumsalda kumların üzerinde uzanmak.
  • Tatilde, bir tür zihinsel uyuşukluk yaşadığınızda, işinizi ve günlük yaşamı unuttuğunuzda.
  • Derin uykuda, hiçbir şeyin farkında olmadığınızda.
Bu tür faaliyetler ve benzerleri, zihni olağan düşüncelerinden, endişelerinden ve sürekli düşüncesinden alıp iç huzuruyla değiştirir. Genellikle bu durum sadece bir süre sürer, ancak sürerken biz de zevk alır mutlu oluruz.

Soru, hayatımıza nasıl daha fazla huzur getireceğimiz ve daha da önemlisi, zorluklar ve çile zamanlarında bunu nasıl deneyimleyeceğinizdir.
Ayrıca, onu bir alışkanlığa dönüştürmenin ve her zaman ve her koşulda tadını çıkarmanın mümkün olup olmadığını da sorabilirsiniz.
Aslında, hayatınızda daha fazla huzurun tadını çıkarmak için yapabileceğiniz birkaç şey var. Zamanla, bunu günlük yaşamınızda ve ihtiyaç duyduğunuz anda deneyimleme yeteneğini bile kazanabilirsiniz.



İçsel Rahatlık İçin İpuçları ve Öneriler

  1. Gazete okumak veya TV'de haberleri izlemek için harcadığınız zamanı en aza indirin. Haberlerin çoğu olumsuz haberler olduğundan ve onlar hakkında hiçbir şey yapamayacağınıza göre, neden onlar hakkında düşünmeli ve stresli ve endişeli hissetmelisiniz?
  2. Olumsuz konuşmalardan ve olumsuz insanlardan uzak durun. Düşüncelerinin ve sözlerinin bilinçaltı zihninize girmesini ve ruh halinizi etkilemesini istemezsiniz.
  3. Kin tutma. Unutmayı ve affetmeyi öğrenin. Kötü duyguları ve şikayetleri beslemek sizi incitir ve uykusuzluğa neden olur.
  4. Başkalarını kıskanmayın. Kıskançlık, özgüveninizin düşük olması ve bu nedenle kendinizi diğer insanlardan aşağı gördüğünüz anlamına gelir. Kıskançlık ve düşük benlik saygısı, çoğu zaman iç huzuru eksikliğine yol açar.
  5. Değiştirilemeyecek olanı kabul edin. Bu, çok fazla zaman, enerji ve endişe tasarrufu sağlar. Her gün, kontrolümüz dışında olan çok sayıda rahatsızlık, veren durumla karşılaşıyoruz. Onları değiştirebilirsek sorun değil ama bu her zaman mümkün olmuyor. Böyle şeylere katlanmayı öğrenmeli ve onları neşeyle kabul etmeliyiz.
  6. Geçmişe takılıp kalmayın. Geçmiş artık burada değil, öyleyse neden düşünelim? Geçmişler gitmiş olsun. Geçmişi unutun ve şimdiki ana odaklanın. Hoş olmayan anılar uyandırmaya ve onlara dalmaya gerek yok.
  7. Ailenize, arkadaşlarınıza, iş arkadaşlarınıza, çalışanlarınıza ve diğer herkese karşı daha sabırlı ve hoşgörülü olmayı öğrenin.
  8. Her şeyi çok kişisel alma. Belli bir dereceye kadar duygusal ve zihinsel kopukluk çok faydalıdır. Pek çok durumda, belirli bir ölçüde kopma ve müdahale etmeme enjekte etmek faydalı olacaktır. Bu, hayatınıza daha fazla barış, uyum ve sağduyu getirecektir.
  9. Öğrenin odak zihninizi. Zihninizi odaklayabildiğiniz zaman, endişeleri daha kolay reddedebilir, olumsuz düşünceler düşünmeyi reddedebilir ve zihninizin sürekli gevezeliğini azaltabilirsiniz.
İç barış eninde sonunda dış barışa yol açar. İç dünyanızda, zihninizde barış yaratarak, onu dış dünyanıza ve diğer insanların yaşamlarına getiriyorsunuz.

“Zihnin hareketlerini kapatarak beyninizi biraz dinlendirin. Vücudun dinlenmeye ihtiyacı olduğu için zihnin dinlenmeye ihtiyacı var. "

"Konsantrasyon ve meditasyon yoluyla zihninizi susturun ve içinizdeki Ruh'un huzurunu keşfedeceksiniz."


"Zihninizin huzursuz faaliyeti yavaşladığında, rüzgarlı bir günde düşünceleriniz dalgalar gibi koşmayı bıraktığında, iç huzurun tatlı tadını görmeye başlayacaksınız."
 


Üst