Odaklanma Problemi Olanlar İçin 6 Tavsiye


ikra

Yönetici
Katılım
12 Eyl 2019
Mesajlar
467
Tepkime puanı
476
Odaklanma Problemi Olanlar İçin 6 Tavsiye


Odaklanma Problemi Olanlar İçin 6 Tavsiye

Odaklanma sorunu olanlara 6 öneri kapsamında sıralama, ara verme alışkanlığı edinme, konsantrasyon artırıcı vitamin alma, odaklama egzersizleri yapma, düşünceyi yönetme, nefes egzersizleri ve dikkat oyunları oynama şeklinde yapılır. Odaklanma problemi, bu yöntemler kapsamında kontrol altına alınır.

Ara Verme Alışkanlığı Edinin

Ara verme alışkanlığını edinmek
, konsantrasyon problemlerinin giderilmesinde etkili olan ve 15 dakikalık süreler kapsamında uygulana bir yöntemdir. 90 dakikalık çalışma süresi ardından 15 dakika mola verilerek odaklamayı yükseltmek mümkündür. Konsantrasyonu yüksek olan bireylerin dahi maksimum odaklanma süreleri tıbbi araştırmalar kapsamında 90 dakika olarak ölçülür. Bu bilgi bağlamında her 90 dakikada bir 15 dakika mola verilmesi, işe dönüşte odaklanmanın aynı performansta devam etmesini sağlar.

Konsantrasyon Artırıcı Vitaminler Alın

Konsantrasyon yükseltici vitamin alımı için vücudun D vitamini ihtiyacını karşılayabilecek faaliyetler yapılmalıdır. Gün içinde yeterince güneş alma ve tın balığı, mantar, yumurta, portakal gibi gıdaları düzenli şekilde tüketme alışkanlıkları edinilerek, D vitamini karşılanır. Bu kapsamda vücuda alınana yeterli D vitamini ile odaklanma problemlerinin hafiflediği gözlemlenir.

Odaklanma Egzersizleri Yapın

Odaklanma egzersizleri yapmak
hakkında detaylar şu şekilde sıralanır:

  • Odaklanma problemi yaşandığında, akıldan 100’den başlayarak geriye doğru 1’e kadar sayılır. Bu dikkat dağıtıcı etkileri zihinden uzaklaştırır. Hemen ardında işse geri dönüldüğünde odaklama artar.
  • İlham verici bir kelime akılda tutulur. Bu kelime sesiz şekilde akıldan beş dakika boyunca tekrarlanır. Kelimeyle meşgul olan zihin tekrarlama eylemine odaklanacağından kendine özgü kimyasal tepkler verir. Hemen ardından işe dönüş yapıldığında daha kolay odaklanma sağlanır.
Düşünceyi Yönetin

Düşünce yönetimi, odaklanma problemini gidermek için uygulanan ve konsantrasyon gerektiren işten daha farklı konularda düşüncelere yönelme üzerinden gerçekleştirilen bir eylemdir.

Projeye başlandığında ve bu işe odaklanma gerçekleştirilemediğinde ara verme yoluna gidilir. İş tamamen bırakılmalı ve zihne bu konudan bağımsız problem getirilmelidir. Bir matematik sorusu ve ya yanıt alınmak istenilen bir konu düşünülür. Bu konu veya çözüme bağlanıp, isten,len cevap alınır. Bu kapsamda beyin bir süre için bambaşka bir konu ile meşgul olurken çözüm üretir ve odaklama seviyesi artar. Hemen ardından odaklanma güçlüğü çekilen işe devam edilmelidir. Bu teknik, odaklanmaya yüksek oranda katkı sağlar.

Odaklanmayı Artıran Nefes Egzersizi

Odaklanmayı yükselten nefes egzersizi
için dikkat bozulduğu anda burundan alıp, ağızdan nefesi verme yöntemi ile 10 kez derin nefes alınır. Bu sırada işe ara verilerek, sakinleşme yoluna gidilir. Nefes egzersizi kaygıyı azaltma etkisi ile yüksek heyecanlanma temelli oluşan odaklanama problemi olanlar için ideal uygulamadır.

Dikkat Oyunları İle Konsantrasyon Artırma

Dikkat oyunuyla odaklanmayı yükseltme hakkında detaylar şöyledir:

  • Bu işlemi için odaklanmayı kuvvetlendirici oyun seçeneklerinden edinilir.
  • Araştırmalar kapsamında keyif alınan bir iş ile uğraşılırken odaklanmanın daha yüksek sağlandığı kanıtlandığından, oyunlar ile konsantrasyon yükseltilir.
  • Küçük yaştan itibaren, odaklanmayı yükseltici ve psikologların önerdiği oyunlar, çocukların aktivitelerine eklendiğinde, ilerleyen dönemde odaklanma probleminin oluşumu engellenir.
Odaklanma problemi yenme tekniğinde, özel olarak tasarlanan teknolojik oyunlara, aktivite sürelerinde vakit ayrıldığında, gerçek hayta problemleri çözme konusunda dikkat bozukluğunun azaldığı gözlemlenir.



Kaynak: https://www.sevgiforum.com/konular/odaklanma-problemi-olanlar-icin-6-tavsiye.300/
 


Zeynep

Editör
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
138
Tepkime puanı
63
Ben bir konuya odaklanmak istediğimde önce mutlaka 3 defa derin derin nefes alır konuyu ölcüp biçtikten sonra kararlı adımlarımı atarım. Bu şekilde sonuca gitme noktasında doğru adımlar atmış oluyorum.
 
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
94
Tepkime puanı
17
Yapılana kadar imkansız görülen her şey arada sırada değil düzenli yapıldığında mümkün hale gelir, en önemli ayrıntı ODAKLAN ve emek, emek, emek, sabır..
 
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
11
Tepkime puanı
3
Öncelikle zihinde bulanıklığa yol açan düşünceleri derlemek gerekir. Bir şeyle meşgul olurken araya perde oluşturabilecek ne varsa bir kenara bırakılmalıdır. Şimdi onlarla işimiz yok. Bunun bilincinde olmakla başlamak zamanla alışkanlık kazandıracaktır.

Her şeye yetişemeyiz. Enerjimizi kontrolümüz dışında savurmak yarım kalmışlık oluşturur. Bu doğrultuda fikir üretmeli ve neyle ilgileniyorsak ona akışı sağlamalıyız. Sadeleştirme yoluna gitmek iyi bir başlangıç olabilir.
 

ikra

Yönetici
Katılım
12 Eyl 2019
Mesajlar
467
Tepkime puanı
476
Sizin odağınız nerede ?
Odağınızı neye verirseniz onu güçlendirirsiniz.
Sen sen olduğun için önemlisin.
 


Üst