Vücudu Rahatlatmanın Yolları Nelerdir

Zeynep

Editör
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
173
Tepkime puanı
59


Vücudu Rahatlatmanın Yolları Nelerdir

İnsan vücudu stresli bir günde zaman zaman gerginleşebilir. Bu durum belirli bir süre sonra kişide rahatsızlığa sebep olur.

Vücudu rahatlatan hareketlerden biri, nefes alıp verme teknikleridir. Bu aktivite kendi kendini sakinleşme adına en kolay yoldur. Nefes alıp verme aktivitesini yavaşlatıp nefes alıp verme üzerinde yoğunlaşmalıdır. Yalnız nefesi burundan alıp ağızdan vermek gerekir. Burundan nefes almaya başlanılan andan itibaren 7’ye kadar sayılıp (ya da 7 sn.) tamamen nefes içe çekildikten sonra 5’e kadar sayıp bırakmaya başlanmalı yine nefesi verirken de 7’ye kadar sayılıp tamamen içerideki havanın boşalması sağlanmalıdır. Bu aktivite 10, 15 defa tekrarlanmalıdır. Böylece kaslar ve sinirler yani vücut rahatlar. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, nefes verirken stres ve gerilimin de nefesinizle birlikte vücudunuzdan çıktığını gözde canlandırmanın gerekliliğidir.

Vücudu rahatlatmak için diğer önemli yediklerine dikkat etmektir.

Aşırı şeker içeren hamur işi, pasta türü yiyecekleri kararında tüketmek gerekir. Bu tür yiyecekler kan şekerinin hızlı biçimde düşüp yükselmesine yol açacağından vücudu rahatsız edecektir. Bunun yanı sıra aşırı kafein tüketiminden kaçınmak gerekir. Çok fazla kafein almak kişiyi kızgın ve aşırı duyarlı yapar. Taze meyve, sebze ve işlenmiş şeker içermeyen tahıl ekmekleri yemek gereklidir. B ve D vitaminleri stres önleyicilerdir. Bunun yanı sıra tavuk, balık gibi düşük kalorili proteinler stresten korunmak için gereken enerjiyi sağlayacaktır.

Her gün spor yapmak da vücudumuzu rahatlatmak adına önemli bir diğer aktivitedir.

Bu, en iyi bilinen, bilimsel olarak da onaylanmış stresi azaltma yoludur. Düzenli olarak egzersiz yapanlar stresle ne kadar kolay başa çıkabildiklerini görürler. Bu kapsamda, günde en az 30 dakikayı spora ayırmak tavsiye edilir. Bir parkta yürüyüş yapmak, asansör yerine merdivenleri kullanmak, eve giderken yolu uzatmak, bisiklet sürmek, yüzmek günlük yaşamdan çok fazla feragat etmeden yapılabilecek spor aktiviteleridir. Bunun yanı sıra gerilme hareketleri her yerde yapılabilir. En basitinden omuzlar aşağı doğru gerildiğinde, stresin hızlıca omuz ve boyun bölgesinde yoğunlaştığı hissedilir.

Kaynak: http://www.sevgiforum.com/konular/vucudu-rahatlatmanin-yollari-nelerdir.218/
 


Katılım
13 Haz 2020
Mesajlar
5
Tepkime puanı
6
Tavsiyeleriniz için teşekkürler, stresin yaygın bir sorun olduğu günümüzde, vücudu rahatlatacak aktivitelere herkesin ihtiyacı vardır. Listedeki önerilere ilaveten melisa, rezene, papatya gibi rahatlatıcı bitki çayları tüketmek ve uyku düzenine dikkat etmek de vücudun rahatı için çok önemlidir. Tabii ki bir de kalbin rahatlığı vardır. İnsanın vicdânen olarak rahat edebilmesi için kul hakkı yememeye özen göstermesi gerekir. Ancak konumuz bununla ilgili olmadığından mevzuyu dağıtmak istemem. Forumda sıcak bir ortam olduğu için yazarken ister istemez laf lafı açıyor. :)
 
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
20
Tepkime puanı
5
Hafif bir masaj da, vücudumuzu rahatlatır. Tabii ki masaj salonlarında karşı cinsin bize masaj yapması uygun değildir. Bunun yerine evde kendimiz, çeşitli doğal yağlarla, vücudumuza masaj yapabiliriz. Örneğin zeytinyağı, badem yağı vs. ile cildimize ve saç diplerimize uygulayacağımız masaj çok faydalı olacaktır.
 
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
22
Tepkime puanı
11
Bu yaz günlerinde insanların kendilerini rahatlatmak için yapacağı ilk aktivitelerden biri denize girmek olacaktır. Fakat Coronavirüs salgınının devam ettiği unutulmamalı ve tedbiri elden bırakmamalıdır. Beynin, kalbin rahat olması, vücudun rahatlığını da beraberinde getirir. Bizi strese sokacak durumlardan mümkün mertebe uzak durmaya çalışmak gerekir. Vücudu rahat olan insan ibadetlerini daha huzurlu bir şekilde yerine yapar.
 
Üst